Känslan av att misslyckas.

Att misslyckas, känna sig misslyckad eller känna att ingen tror på en, den känslan är för alla människor det värsta som finns. Att hela tiden försöka, att hela tiden känna sig bra, att hela tiden veta att man gjort sitt bästa och det inte räcker det, kan förstöra så mycket för en människa.
 
Alla behöver känslan av att vara tillräcklig, känslan av att folk uppskattar en och tycker man är bra. Jag vet det, för jag är precis en sån människa själv. Jag behöver bekräftelse, jag behöver få höra att jag är bra och jag behöver också få känna på att folk tror på mig. Det behöver alla vi människor. Vi behöver tillit. Vi behöver bekräftelse och vi behöver få känna att vi lyckats. Har vi det, då klarar vi också av mycket mer.
 
Känner du aldrig uppskattning, känner du aldrig att någon tror på dig, känner du aldrig bekrätelse, nä tro fan att det inte alltid fungerar då. Självklart är man sämre, självklart blir man nervös, självklart känner man ett behov av att prestera och självklart känner man sig underlägsen. Ingen människa vill känna så. Alla vi behöver bekräftelse från ett eller ett annat håll.
 
 

Kommentarer
Jessica Högberg säger:

Bekräftelse behöver vi alla absolut, men glöm inte att ge det till dej själv också=))

Svar: De har du rätt i! :))
Ida Andersson

2013-12-09 | 08:48:51
Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/
Lisa säger:

Fin blogg & bra inlägg!

Svar: Tack!! <3
Ida Andersson

2013-12-11 | 18:52:07
Bloggadress: http://ponnytidenut.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback