Att vara där men ändå inte.

Jag tycker det är jättesvårt att finna sin plats, finna ro och finna glädje - just när man redan har de på ett eller annat sätt. Jag har tusen fina platser i mitt liv. Jag finner ro på många platser och glädjen finns inom mig nästan hela tiden. Att göra en förändring då man känner att man är där man ska vara men ändå inte, det är svårt.
 
Jag vill vissa grejer så jävla gärna, jag vill klara saker så mycket och jag vill att det ska bli bra och jag vet att det kommer det att bli men jag är så rädd, svårt att ge det tid och lätt att ge upp och bli trygg igen.
Jag har dock bestämt mig, denna gången ska jag ge det en chans, göra någonting bra av det och sedan vara stolt över att jag gav det ett försök. Oavsett om det va positivt eller negativt. fast.. samtidigt tror jag inte att det finns något negativt med att prova på, vela göra en förändring, jag tror det behövs och är bra för alla människor.
 
Vi människor är olika och det är verkligen vackert. Vi är trygga i oss själva och vissa är otroligt äventyrliga. Jag är den trygga människan som vill känna lugn och ro och veta min plats i livet. När man inte riktigt gör det känner jag mig helt någon annastans. I en annan värld, en annan tid men samtidigt kan jag vara så lycklig. För att jag vågade och det verkligen gick bra. Jag är stolt oavsett om det går vägen eller det inte gör det. Jag gjorde ett försök, gjorde en förändring och resultat är bara att återstå att se. Jag hoppas jag klarar det och kommer inte ge upp igen. Jag ska vara stolt, jag är stolt.

Kommentarer
Josefine Anerland säger:

Superbra text!

Svar: Tack fina du! 💗
Ida Andersson

2013-11-10 | 07:54:57
Bloggadress: http://josefineanerland.blogg.se/
Isabelle säger:

Jätte bra inlägg!

Svar: Tack snälla!! 💜
Ida Andersson

2013-11-10 | 17:16:36
Bloggadress: http://Isabelleengstrom.blogg.se
Mohammedi's | Art, model & designer säger:

Var gärna med på min tävling där man vinner ett par Valfria Carrera Solglasögon eller glasögon. Tävlingen hittar du på min blogg och avslutas IMORGON KVÄLL! IN och delta

2013-11-10 | 23:27:09
Bloggadress: http://mohammedis.se/
Rebecka säger:

Bra skrivit! :)

Svar: Tack!! :))
Ida Andersson

2013-11-12 | 14:44:49
Bloggadress: http://sandrarebeckabergs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback