Det är inget fel med att titta film tillsammans.

Vi sitter bredvid varandra i soffan, jag spelar spel på mobilen och han kollar film på datorn. Vi är riktigt jävla vanliga, många hade sett det som tråkigt, men jag gör inte det. Vi är vanliga, absolut, men jag är lycklig, jag är lycklig att vara det som folk kallar "svensson", lycklig att ha någon i mitt liv som är både min kärlek och min bästa kompis, jag är lycklig att vi inte behöver hitta på något varje dag för att veta att vi älskar varandra. För vi gör det. Oerhört mycket.
 
Jag är inte den som måste hitta på något ena helgen och något annat den andra. Vi är som vi är och är lyckliga för det vi har. Jag tror på kärlek och det har jag gjort enda sedan jag träffade Oscar. Tyvärr är det inte ovanligt att många tror att gräset är grönare på andra sidan för det känns tråkigt för tillfället, det känns inte som det gjorde i början av förhållandet, men allvarligt?? Tror ni att det skulle pirra i magen i 50 år varje gång man såg sin kärlek eller? För fan! Ta istället tag på ert förhållande och spring inte ifrån det. Lev som ni vill.
 
Att tvunget måste känna fjärilar i magen när man kysser varandra. Att det tvunget ska pirra när man ser sin kärlek. Att man tvunget ska sväva på moln när man är tillsammans och att man tvunget måste hitta på saker hela tiden för att hålla kärleken vid liv. Jag tycker det är överdrivet, så in i helvete. Ärligt talat så pirrar det inte ett skit i kroppen när jag ser min pojkvän, jag har inte några jävla fjärilar i magen och vi kan ligga i sängen flera timmar och bara kolla film tillsammans utan att det stör mig. Detta är kärlek, detta är kärlek för mig. Att bara vara men ändå vara tillsammans. Här finns kärleken.
Precis här.
 
 
 

Kommentarer
Johan säger:

Besök vår hemsida för att köpa din alldeles egna basker!

2013-11-20 | 23:25:52
Bloggadress: http://www.baskerfabriken.com/
Fanny säger:

Vilken fin blogg :) Kika in på min!! Skriver om min vardag, träning och hur det är att bo i Hollywood, LA!!

Svar: Tack detsamma du!!! Kram
Ida Andersson

2013-11-21 | 01:20:15
Bloggadress: http://fannyjosefines.blogg.se
LIL' BABUSTYLE - Drömmen om att jobba som fotograf utomlands säger:

Fin bild!

Svar: Tack.. Kram
Ida Andersson

2013-11-21 | 10:10:02
Bloggadress: http://babustylee.webblogg.se
Josefine Anerland säger:

Bra text, jag tycker inte heller att man måste hitta på saker hela tiden. Att bara vara hemma kan vara superskönt det med. Självklart vill man göra något ibland, lyxa till det med lite middag och sånt ibland men man behöver absolut ingenting. Och man ska aldrig jämföra förhållanden, ALDRIG. Alla förhållanden är olika.

Svar: Jag håller med dig. Men det känns hela tiden som folk hela tiden ska ha det bättre än de andra, hitta på mer och vara så mycket mer "in lööööve" liksom.. Alla är som du säger, olika! Kram
Ida Andersson

2013-11-21 | 11:59:51
Bloggadress: http://josefineanerland.blogg.se/
Malin säger:

Så otroligt sant..skulle kunnat varit jag som skrev det..ler kram

Svar: Ja faktiskt! Kram fina
Ida Andersson

2013-11-21 | 13:47:50
Bloggadress: http://malinhedblom.blogg.se/
Louise säger:

För att svara på din fråga; Ja, jag tror garanterat att det kan pirra i magen 50 år.

Svar: Då tror vi tyvärr olika..
Ida Andersson

2013-11-21 | 17:10:12
Bloggadress: http://vitmossa.blogg.se
Elin säger:

När man läser din text, verkar du inte kär överhuvudtaget. "Jag tycker det är överdrivet, så in i helvete. Ärligt talat så pirrar det inte ett skit i kroppen när jag ser min pojkvän, jag har inte några jävla fjärilar i magen". Om jag hade känt den känslan du beskriver, så hade jag gjort slut med min pojkvän direkt. Kärlek är pirrigt, kärlek är fjärilar: när det slutar pirra, så hade jag känt att kärleken var slut. Efter 50 år kan det visst pirra i magen och jag hoppas att jag fortfarande är full med fjärilar då...

Svar: Som sagt då ser vi det olika. Jag är hur kär i min pojkvän som helst och klart jag blir lycklig av att se honom. Det är därför folk byter runder om och om igen och alla skilsmässor hela tiden för de inte är det här" nykära". Men visst, alla är vi olika och jag älskar min kille mest i hela världen trots de inte "pirrar". Men behöver di de så fine, men kom inte och sä styvhala inte är kär i min pojkvän..
Ida Andersson

2013-11-21 | 20:46:39
Giovanna - livet på internat säger:

sv; Tack vad glad jag blir att du säger så!! Gjorde min kväll. Härlig blogg du har, mycket åsikter! Det gillar jag :))

Svar: Du har också en väldigt fin blogg och det är kul att du vågar ta steget och berätta. Det är inte många som vågar. väldigt starkt av dig! kram
Ida Andersson

2013-11-21 | 23:29:51
Bloggadress: http://giiovanna.blogg.se
Madde säger:

Jag håller helt med! Jag och min sambo har varit tillsammans i över 4 år och klart att det inte pirrar längre! Visst ibland kanske det pirrar lite smått om han gör något speciellt, typ när han friade. Men annars så pirrar det inte. Men man vet att det är kärlek när man vill spendera livet med honom och man fortfarande tänker på honom ofta. Jag skulle dock inte byta bort det vi har nu mot den där nyförälskelsen. Jag trivs med stabilt "tråkigt" förhållande, hahah.

Sen sitter vi ofta i samma rum, vid varsin dator mitt emot varandra, för vi båda är stora datornördar. Men vi älskar varandra inte mindre för det. Sen kan jag väl tycka att vi IBLAND kan hitta på något.. haha. Men kärlek är inte att man går och hittar på saker - kärlek är att man kämpar för varandra, håller ihop och visar kärlek för varandra även i tråkiga vardagen.

Vad jag vill ha sagt är att jag håller med dig och det va jäkligt bra skrivet! De som inte förstår din text har bara inte haft ett långt förhållande, klart man inte förstår då.

Svar: Vad roligt att du berättar hur du känner och vi är väldigt enade. Som du säger, självklart blir man väldigt lycklig när man träffar sin kille och ibland så pirrar de vid vissa speciella tillfällen och det känns bra. Vi känns lika i våra förhållande och som du säger, känner man inte så är det svårt att veta hur det är i ett långt förhållande. Tusen kramar
Ida Andersson

2013-11-22 | 20:48:26
Bloggadress: http://www.maaddiii.blogg.se
Madde säger:

btw så är bilden gullig =) Saknar min sambo när jag ser den.

Svar: Tack söte! :)
Ida Andersson

2013-11-22 | 20:51:09
Bloggadress: http://www.maaddiii.blogg.se
My säger:

Så skönt att läsa detta! Jag har många gånger funderat på om det har varit något fel på mig när jag varit tillsammans med nån, varför det inte alltid har pirrat osv men efter att jag läste detta lyfte en sten från min axlar ärligt talat! :)

Svar: Vad skönt att höra! Jag kan säga att du är verkligen inte ensam, de flesta människor känner faktiskt så. Men sen finns det vissa personer som vill ha pirret hela tiden, men då får man byta runder en del och det är ju inte något att sträva efter. Men visst finns det undanfall! kram
Ida Andersson

2013-11-24 | 13:03:05
Bloggadress: http://mybergstedt.blogg.se
LORISSA LOVEBOMB säger:

Vi är precis som ni. PRECIIIIS som ni. Och jag älskar det, jag äääälskar att vara lite slentrian och ändå helt och fullt säkra på sin kärlek. Annars blir det bara jobbigt tycker jag.

Svar: Håller med dig och det är skönt att veta att man inte är ensam! Vi mår bra och är säkra på vår kärlek oavsett. Kram
Ida Andersson

2013-11-26 | 09:04:24
Bloggadress: http://lorissalovebomb.se
Paulina säger:

Sååå sant! =)

Svar: eller hur!! kram
Ida Andersson

2013-11-26 | 09:21:02
Bloggadress: http://pallan.blogg.se
Carola säger:

Detta är ju kärleken, den äkta kärleken. När det räcker att bara finnas vid varandras sida och var nöjda. Är det inte det vi alla vill, att slippa krav och prestationer, och bara leva i nuet, att finnas till med den man älskar :)
De första månaderna med det här nyfikna, det pirriga, DET är förälskelse. När man kommer över det stadiet så fördjupas relationen. Och man ser även den andra människans brister.
När man även accepterar detta, så har kärleken slagit ro !
Grattis får jag säga.
Det är tydligen svårt att finna äkta kärlek idag, har jag hört.

Carola säger:

Detta är ju kärleken, den äkta kärleken. När det räcker att bara finnas vid varandras sida och var nöjda. Är det inte det vi alla vill, att slippa krav och prestationer, och bara leva i nuet, att finnas till med den man älskar :)
De första månaderna med det här nyfikna, det pirriga, DET är förälskelse. När man kommer över det stadiet så fördjupas relationen. Och man ser även den andra människans brister.
När man även accepterar detta, så har kärleken slagit ro !
Grattis får jag säga.
Det är tydligen svårt att finna äkta kärlek idag, har jag hört.

Svar: Vad glad jag blir när jag läser detta och du har verkligen så rätt. Jag håller med dig till hundra procent och det är som du säger, det kärlek handlar om. Att vara nära varandra, bli glada när man ser varandra och bara vara. Tack för kommentaren, du gjorde mig glad! kram
Ida Andersson

Carola säger:

Man har ju hängt med i några år :)
Roligt att du blev glad !
Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback