Att vara så "mammig".

"Min pojke har lärt sig bajsa" "min flicka har klarat av att sitta på pottan" och "min son klarade av att säga mamma"- whiho grattis, verkligen. Vi är jätte intresserade. Allvarligt, skärp er nu!
 
Det värsta som finns kan vara mammor som sitter på ett café och leker så jävla viktiga. Tror de är så bra mammor i och med att de köpt hem tusentals böcker som de läser om hur man ska uppfostra sina barn. De är ute si och så många gånger och barnen ska lära sig gå just efter ett visst antal månader och lära sig prata den 11 januari 2014. Allvarligt talat, alla barn är olika, alla barn lär sig olika snabbt och alla barn lär sig precis när dem vill lära sig. Det är inte upp till dig som mamma att pressa dina barn till att gå, prata eller gå på pottan. Det gör barnen när de är redo.
 
Varför läsa massa böcker om hur man ska uppfostra sina barn? varför gå på "mamma möten" om hur det går för barnen? och varför inte bara uppfostra dina barn genom att lära sig med tiden vad som är rätt och fel?
 
Jag kan förstå att saker är svåra när man skaffar barn men hittar man inte alltid det rätta sättet tillslut? ser du inte när ditt barn är hungrig eller måste du ha en bok för att kolla det? alla barn reagerar olika och på så vis får du lära dig hur ditt barn reagerar. Jag vet inte om det är jag som är jävligt negativ mot detta med alla böcker, tidningar och internetsidor av hur man ska göra när ens barn mår si eller så, men allvarligt talat så tycker jag ni ska uppfostra och lära era barn efter hand. Det tar sin tid för alla barn att lära sig, vissa är snabbare och vissa är mindre snabba men det betyder inte att ditt barn är sämre eller bättre. Alla barn är duktiga, precis på sina egna sätt.

Kommentarer
Josefine Anerland säger:

Jag kan förstå att mammor är stolta när deras barn börjar prata osv, men det är många som får det att låta som att det är en tävling. En tävling om t.ex. vems barn som pratar och står själv, först osv.

Så sant som du säger, alla barn är duktiga!

Svar: Klart man är, men som du säger, det är ingen tävling.. Kram
Ida Andersson

2013-10-10 | 10:04:54
Bloggadress: http://josefineanerland.blogg.se/
BYSOFIA säger:

Ny blogg på blogg.se/STIL - BYSOFIA.SE

Häng med i mitt liv mitt i Stokholm, jobb i klädbutiken Zara, outfits, modelljobb, resor sjukdomshistoria och mycket mer. Hoppas vi ses där!
KRAM

2013-10-10 | 19:05:10
Bloggadress: http://bysofia.se
Josephine säger:

Det stämmer. Så sjukt överdrivet. Visst du kan vara stolt, men när stoltheten övergår till tävling så orkar man inte höra dom längre.

2013-10-10 | 20:07:33
Bloggadress: http://stiles.blogg.se/
Josephine säger:

Det stämmer. Så sjukt överdrivet. Visst du kan vara stolt, men när stoltheten övergår till tävling så orkar man inte höra dom längre.

Svar: Ja precis. Tråkigt! Kram
Ida Andersson

2013-10-10 | 20:07:45
Bloggadress: http://stiles.blogg.se
Anonym säger:

Hejsan! Är du ett fan av den amerikanska sångaren och skådespelaren Demi Lovato? Då kanske du skulle tycka om min nystartade blogg om henne! Där hittar du all information och dom senaste nyheterna, du hittar bloggen på: http://demilovatosweden.webblogg.se/

Ha en fortast trevlig dag! :)

2013-10-11 | 17:08:53
Elin säger:

Håller med dig 100%! kram

Svar: skönt fler känner så! kram
Ida Andersson

2013-10-11 | 19:18:23
Bloggadress: http://elinbergstroms.blogg.se
Johanna - A dream as model ♥ säger:

sv: Tack, kul att du kikat ner så långt på min blogg :)

2013-10-12 | 00:17:35
Bloggadress: http://jonza.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback