Att avge ett nyårslöfte.

September 2012 - "jag kanske ska skaffa mig ett nyårslöfte till 2013. Ja, men vilken bra idé jag fick, jag slutar äta godis". Haha, så du kan frossa i dig godis dessa sista månaderna och bli ännu en aning fetare.
Det roligaste är när man kommer in på gymmet i januari 2013, då 80% av stan skaffat sig ett gymkort. Jag blir imponerad av att ni orkade tränade hela januari ut men usch vad jobbigt det blev senare i februari, eller hur? Tunga ben och trötta armar. Men nu kan ni ju inte ge upp, ni har ju ett nyårslöfte du och din man, som ni lovade varandra att hålla, bhuhu vad tråkigt. Inte för mig! För det har aldrig ens kommit på tanken att skaffa mig ett nyårslöfe.
 
När jag var liten avgav jag heller inte några nyårslöften. Visst, jag kanske försökte svära mindre men inte fan blev jag bättre för att jag skaffade mig ett löfte som jag varken ville hålla eller visste att jag inte kunde hålla.
Många av er som avger ett nyårslöfte vet redan långt innan att det inte kommer fungera något vidare eftersom ni aldrig någonsin kunnat ta tag i ert liv eller rest er från den förbannade soffan.

Tips. Skaffa aldrig ett nyårslöfte, skaffa istället ett löfte du kan hålla under en mindre period och öka sen upp dagarna om du klarar det under första perioden. Det är ju ett helvete att misslyckas. 
 
"I´m so busy doing nothing that i can´t do anything else".
 

Kommentarer
Lotta säger:

Sv: Tack så jättemycket, vad roligt att du tycker det :) Har du haft en bra dag?? =) Kram!

Svar: Absolut har jag det! Hoppas du också haft. Kram
Ida Andersson

2013-09-17 | 23:16:28
Bloggadress: http://olesenstjej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback