Ja, han var dålig igår.

"Han var sämst på plan, han missade en straff och han rörde sig inte" - Varför klaga? varför klaga på en av världens bästa fotbollsspelare, på en förebild för många i världen, som till och med är sveriges genom tiderna bästa fotbollsspelare. Ni vet säkert vem jag pratar om, Zlatan Ibrahimovic.
 
Jag är allvarligt trött på snacket om hur dålig han är hela tiden, det är ju inte en jävel som säger allt bra han gör. Igår gjorde han ingen lysande match, men herregud, han är väl också mänsklig? han får väl också misslycklas och han kan också ha en dålig dag.
Men icke, i Sverige är vi inte stolta över det vi har, utan då är det stora feta rubriker på Aftonbladet att han var dålig - men inte fan står det något om att nästan ingen som spelar i det svenska landslaget platsar i sina klubblag och då pratar vi inte om några topplag direkt utan det handlar om att inte platsa i Sunderland, Fulham eller Norwich, vilket är rätt så dåligt enligt mig.
 
Jag tycker att vi borde uppskatta det bra spelarna vi har i Sverige. Att Zlatan inte är världens trevligaste eller att han inte är som alla andra gör inte honom till en sämre fotbollsspelare. Att han gör två mål på en match men inte mer - jag kan inte säga att jag kräver mer av en anfallare för gör man två mål i en match då är man bra. Fotboll handlar om att göra mål och vinna - inte om att spela snyggt. Dock är det roligare om man kan göra båda sakerna i samma veva.
 
Kom igen nu Sverige - var inte så jävla bittra, va stolta över det vi har- så länge vi har det.
 
“Guardiola was staring at me and I lost it. I thought ‘there is my enemy, scratching his bald head!’. I yelled to him: ‘You have no balls!’ and probably worse things than that." - Zlaran Ibrahimovic

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback