Pallar inte att folk inte pallar jobba.

Alltså det finns en sak jag tycker är sjukt irriterande. Finns det bara en sak Ida? Nä, kanske inte men detta är hemskt och borde tas på större allvar. Folk som anser sig själva ha ett arbete, ett arbete där man ska jobba, ett arbete där man ska arbeta för att få det man förtjänar- sin lön.
Man jobbar som ett svin för att vilja visa att man har gjort något bra, för att visa att man behövs och för att visa att man vill och sen sitter en fet person i fikarummet och snackar i mobiltelefon och äter wienerbröd.
Jag avskyr folk som "myglar". Genom att ta rast var femte minut eller helt plötsligt måste dem gå på toaletten. Det värsta med toalettbesöken är att det inte handlar om 1 minutsbesök utan folk sitter på toaletten i 15-20 minuter - ibland vill man bara knacka på och kolla så det inte är något fel på dem.

"Jag ska bara ta en fikarast" "Jag ska bara ut och få lite frisk luft" "Jag ska bara till maxi och handla lite mat" och "jag ska bara gå på toaletten" Att hela tiden ska bara, hela tiden vara påväg till någonting annat, någonting annat som inte har med ditt arbete att göra. Det är ju skrämmande - att folk får betalt för att inte göra ett skit.
Att arbeta tillsammans med en människa som gör allt annat än att jobbar kan vara bland det tråkigaste och mest irriterande saker jag vet. Jag är ju en väldigt ärlig människa och jag säger vad jag tycker men egentligen ska jag ta och skita i vad min arbetskollega gör men genom att hela tiden kämpa på för att få till ett bra arbete och sen se en människa sitta och fisa på röve, DET får mig att spy.

Jag tycker själv det kan vara skit tråkigt att jobba ibland, att behöva gå upp på morgonen när det är kallt och ruskigt ute, det vet till och med jag att det är jobbigt men inte fan vill jag gå hem efter en lång arbetsdag och veta att jag inte gjort vad jag skullat.

Men så sitter ni där- tjocka, sega och allmänt trötta på livet. Detta jobbet du anser dig ha, där du skulle arbeta och den lönen du inte förtjänar - ta det och dra åt skogen, för folk vill inte ha människor som dig på en arbetsplats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback