små steg.

Det är de små stegen som kan leda till en otroligt stor förändring. Överallt. Du kan gå från ett IG till ett G. Du kan gå från arbetare till chef, du kan gå från att vara rädd till att göra något riktigt stort. Jag tror på det och det är dags att alla tror att dessa små stegen kan vara avgörande för resten av ditt liv.
 
Det handlar inte om att förändra världen på en dag, det handlar inte om att bli VD på ett företag direkt när du kommer ut från skolan, det handlar inte heller om att vara bäst i fotboll när du kommer till ett nytt lag, det handlar om att göra det bästa ni kan och utvecklas med tiden.
Jag älskar att känna mig bäst på någonting, det är den skönaste känslan som finns men när du väl är väldigt bra eller bäst vill man ha nya utmaningar och klara av ännu mer. Känna att det finns saker som är svårare. Att ta dessa små stegen och göra en förändring, det är svårt. Riktigt svårt.
 
Jag kommer för alltid vilja göra allting direkt, bli bäst på allting direkt, men det kommer aldrig gå och jag vet det. Det handlar om tid, att orka lägga ner tiden på att kämpa, kämpa hårdare, kämpa mer men för varje dag som går så är du ett steg närmre, du närmare dig hela tiden och till slut kommer du nå det du alltid har drömt om. Ge det tid så kommer du en dag att vara där. I drömmen.

Kommentarer
paulina säger:

du skriver så fint :')

Svar: Åh vad snäll du är, tack! Kram
Ida Andersson

2013-11-05 | 15:54:47
Bloggadress: http://paulinabladh.blogg.se
Elena säger:

Håller med dig!
Det gäller att ha små steg och aldrig ge upp! :)

Svar: Precis!! :))
Ida Andersson

2013-11-05 | 19:01:50
Bloggadress: http://komigenelena.blogg.se
Sanna Johansson Bizzozero säger:

Kolla gärna in mitt senast inlägg: ett recept på en god & nyttig proteinsmoothie :)) kram!

2013-11-07 | 11:35:50
Bloggadress: http://ssannabizzozero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback