För mig är du speciell.

Skriven till min bror sista året i gymnasiet.

Du är inte som andra syskon, du är väldigt annorlunda. Du är speciell och så omtyckt av alla. Du lever livet som det vore världens enklaste sak, du tror du är bäst i allting du gör, du är alltid lycklig, du har aldrig några problem, du är en förebild för mig som är väldigt sällsyn.

Du var speciell för mig redan som liten. Gjorde du någonting så gjorde jag precis samma sak, sjöng du något så sjöng jag precis samma låt och dansade du på något vis, dansade jag precis likadant.
För jag ville va som dig, så bra som du är.  

Vi blev lika på många vis men samtidigt så olika.
Fotbollen blev en stor del i båda våra liv men du tog det så enkelt Pontus –blev du utbytt var det väl inget med det, du var bara lycklig för att ha spelat. Blev jag utbytt såg man på mig hur sur jag blev från 1 kilometers håll. Var någon taskig mot dig så tyckte du det var bättre man skulle lösa problemen med att diskutera. Var någon taskig mot mig fick dem vad de förtjänade – och Pontus, jag beundrar dig för hur mogen och klok du varit enda sedan du var liten.

Åren när jag gick i grundskolan va jag väldigt avundsjuk på dig, du hade ju turen att ha så lätt för skolan utan behöva göra någonting. Jag kämpade och kämpade för att bevisa att jag var lika duktig som dig och du?– utan dig hade jag inte varit här jag är idag då du har varit den jag sett upp till och velat bli lika bra som. Men jag har kommit underfund med att jag aldrig kommer bli riktigt lika smart som du är, jag kan plugga mig till de betyg men jag kommer aldrig bli lika intelligent och klok som du – men jag har också lärt mig genom åren att man kan inte få allt.  

Du var inte som andra syskon Pontus – du var alltid så snäll mot mig. Medan andra syskon skämdes över sina yngre brödrar eller systrar så var du stolt över mig. Du lät mig alltid vara med att spela fotboll med dina kompisar, du lät mig alltid vara med och spela x-box och playstation. Det var så du var, snäll, omtänksam och varmhjärtad.

Jag är stolt över att få vara din lillasyster, jag är stolt över hur du växt som människa, jag är stolt över hur bra liv och uppväxt vi haft tillsammans, jag är stolt över hur positiv du är till livet, jag är stolt över att du har så stora ambitioner men mest av allt är jag stolt över att du är du och du aldrig kommer ändra dig som människa för någon annans skull.


Kommentarer
paulina säger:

åh vad gulligt skrivet!

Svar: Tack 😚😚😚
Ida Andersson

2013-10-27 | 16:40:35
Bloggadress: http://paulinabladh.blogg.se
Matilda säger:

Åh vad fint skrivet! :)

Svar: Tack! :))
Ida Andersson

2013-10-27 | 20:14:09
Bloggadress: http://mahtildas.blogg.se
J E N N I F E R säger:

Åh vad fint skrivet!

Svar: Tack så mycket!! Kram
Ida Andersson

2013-10-28 | 17:21:42
Bloggadress: http://jenniferjansson.blogg.se
Linda ♥ säger:

Otroligt fint skrivet av dig, ni verka verkligen ha en speciell relation. Låter väldigt underbart <3

Svar: Tack, absolut har vi det och det är skönt! Kram!!
Ida Andersson

2013-10-28 | 21:31:35
Bloggadress: http://lindaemanuelsson.blogg.se
Josefine Anerland säger:

Vilken otroligt fin text! ♡

Svar: Vad söt du är. Tack <3
Ida Andersson

2013-10-29 | 11:12:33
Bloggadress: http://josefineanerland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback