låt det gå vägen ikväll.

Nu gäller det. En match många har väntat på. En match där allt kan förändras och en match där Sverige är ännu ett steg närmre VM. Det sitter många hemma i tvsoffan och väntar på att matchen ska börja, det sitter även många som inte har någon aning om att Sverige ens ska spela, men sen sitter jag där och min familj och hoppas innerligt att dem ska vinna och göra oss lyckliga.
 
Vi är såna, riktiga fotbollsfantaster. Riktiga fotbollsnördar. Sådana som bara älskar den där underbara sporten, fotboll. En kväll som denna kan avgöra mycket för många i Sverige. Alla som har längtar efter att se Sverige spela VM i Brasilen nästa år, då hae denna matchen en väldigt stor inverkan på vad en hel del svenskar kommer göra nästa år. Sitta inne i soffan eller vara ute i solen. Jag hoppas att jag kommer sitta just där i soffan, med förväntningar, med hopp, med glädje - bara jag får se vårt älskade Sverige spela ett VM-slutspel.
 
Vem vet vad som händer om vi inte lyckas? Nästa VM är 2018 då många spelare kanske har slutat. Zlatan, vår största idol kanske inte är med längre, Anders Svensson som har varit en stor spelare hela mitt liv lägger skorna på hyllan och kanske Erik Hamren som vi faktiskt tycker rätt bra om, inte har en chans att vara kvar om Sverige inte går till slutspel. Jag hoppas. Jag hoppas att jag kommer se vår världstjärna i ett slutspel, jag hoppas att man inte blir för gammal för att spela och jag hoppas innerligt att detta är en match som är vår, en match vi ska ta vara på och en match som kommer förändra en del. Inte bara för mig, utan för en stor del av Sverige.
 
Nu kör vi blågult, jag tror på er!
 
 

Kommentarer
Johanna - A dream as model ♥ säger:

så fin blogg :)

Svar: tusen tack!
Ida Andersson

2013-10-11 | 23:33:02
Bloggadress: http://jonza.blogg.se
Milina säger:

Zlatan är kungen!

Svar: Ja!! :)
Ida Andersson

2013-10-12 | 01:12:13
Bloggadress: http://milina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback