Att våga testa något nytt.

Våga leva. Våga testa nya saker. Våga vara annorlunda. Våga göra det där du alltid har velat. Våga förändras. Våga vara du. Våga stå på dig när någon är otrevlig och våga göra det du alltid har drömt om.
 
Jag själv är egentligen en väldigt feg person när det gäller sånt, men jag tror jag är lite trygg i mig själv och inser att jag har det så bra som jag har det. Men alla ni som vågar satsa, vågar göra det ni alltid drömt om, ni ska vara stolta över er själva, för det är inte många som klarar av. Det handlar inte alltid om att hoppa fallskärm, resa jorden runt eller att flyga upp till rymden utan bara göra saker som du aldrig trodde du skulle klara av eller våga göra. Klarar du av det, då har du kommit en bit på vägen.

Ibland är man för feg, för rädd för att ta det där klivet ut i verkligheten, för det är lite läskigt, det vet jag också. Men misslycklas du, so what? du får en ny chans och annars kan du vara glad för att du vågade ta chansen! Det är alltid så i livet att du kommer alltid komma till en tid där du vill något så mycket men något säger ifrån. Våga leva, för du lever bara en gång. Det man mest ångrar i livet är inte det man gjorde fel, utan det man aldrig vågade göra.
 
 
 

Kommentarer
Amanda [SPONTAN] säger:

Superbra inlägg!

Svar: Tack!! Kram
Ida Andersson

2013-09-24 | 17:40:16
Bloggadress: http://spontan.blogg.se
Anita säger:

Du skriver så himla bra ska du veta! :D

SV: Tusen tack :)

Svar: Vad söt du är. Tack! Kram
Ida Andersson

2013-09-25 | 11:10:21
Bloggadress: http://siliiins.blogg.se/
Malin säger:

Tack rara för din kommentar hos mig :) roligt att så många uppskattade mina verk

2013-09-30 | 23:16:27
Bloggadress: http://joyforhome.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback