Precis som att du orkar leva utan mat.

Jag avskyr vissa dieter och allt snack om att äta så mycket mindre när man bantar. Nu har vi hittat en ny diet som kallas "5-2" dieten och jag blir så sjukt irriterad. Man ska alltså äta normalt i 5 dagar och sen ska man helt och hållet fasta i 2. Jag tycker det är fruktansvärt och jag vet mycket väl om att många kanske tycker detta är en jättebra diet men ska jag berätta vad det handlar om och varför folk tror på det? För att folk är så JÄVLA lata idag!! Ja, jävligt lata!!

För att bli smal kan du träna 5 dagar i vecka, äta normalt och helt plötsligt har du tappat 5 kg men folk är så lata och orkar inte träna, därför är det mycket lättare att sluta äta så behöver du inte heller anstränga dig något. Men aldrig i hela ditt liv kommer du klara av att leva så, du orkar kanske med det i några veckor sen slutar du för du inser att det är en sjuk diet och ett sjukt sätt att leva på.

Jag har aldrig direkt haft problem med vikten och alla säger att jag har sån tur, nä det handlar inte om tur för jag har tränat regelbundet i hela mitt liv. Jag har kanske inte lätt att gå upp i vikt men visst fan hade jag blivit fet om jag suttit på min rumpa hela dagarna och inte gjort ett skit. Det blir vi alla oavsett förutsättningar.
Tränar du så behöver du inte bli tjock. Ät normalt så behöver du inte träna så mycket. Men alla är ju så överdrivna - folk frossar ju i sig godis, chips och mat och allting i ett sånt överflöd så det är äckligt. Klart som fan du blir tjock.

Lyft dig från soffan, rör på fettet och jag lovar att du inte heller behöver fasta 2 dagar i veckan!


Kommentarer
Dennis Paulsson säger:

Håller med dig Ida , jag ångrar att jag varit så jävla lat innan i mitt liv . Men jag lyckades resa min feta röv från soffan för några år sen o tog tag i livet :-)

Svar: Så jävla bra gjort dempa!! Kämpa på!
Ida Andersson

2013-09-16 | 18:53:04
soff säger:

helvete vad arg!!!!

Svar: Hahaha
Ida Andersson

2013-09-16 | 19:00:12
Pappa säger:

Missat hela din ditt nya bloggliv, men har en sak att säga bara... Du e mitt barn!!! Det läser jag i varje inlägg. Fortsätt så!!!

Svar: Man ska uttrycka vad man känner!
Ida Andersson

2013-09-16 | 20:10:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback