Att göra svåra val.

Man ställs inför tusentals val i livet. Tusentals val till ett nytt liv. Tusentals val till en annan värld och tusentals val till det du mest av allt drömt om. Men valen är svåra, jävligt svåra. Det kan ju gå så otroligt fel. Man kan bli besviken, man kan misslyckas och man kan göra riktigt dåligt ifrån sig. Tanker gör en rädd, svag och jävligt fundersam.
 
Jag vill lyckas göra rätt val. Jag vill lyckas välja, välja det mitt hjärta vill mer än min hjärna. Ibland är det hjärtat man måste följa och ibland tvärtom. Jag vill lyckas. Jag vill bli bäst. Bäst på allt jag gör. Dock vet jag att det inte kommer gå men jag önskar. Önskar att det blir så jag har tänkt mig. Men jag måste göra val. Val i livet. Val som leder mig rätt. Val som kanske påverkar resten av mitt liv men det är val som gör mitt liv till det jag alltid har velat... om jag väljer rätt.
 
Sen vet du att misslyckas du, ja det gör man ibland men du får en ny chans. Klarar du inte av det, försök hårdare, träna hårdare. Sen när du lyckas, njut då och berätta för dig själv att du är bra. Har du gjort allt du kan och klarat av det, då finns det inte mer att säga än grattis, du klarade av det. Du klarade av det största hindret och du gjorde det och du var värd det. Grattis.

Kommentarer
Anita säger:

ibland måste man välja fel för att till slut hitta rätt :-)

Svar: Precis så jag känner :) kram
Ida Andersson

2013-10-08 | 22:04:12
Bloggadress: http://siliiins.blogg.se/
marina säger:

Precis så man ska tänka, annars kommer man ingenstans om man inte kämpar och försöker igen. :)

Svar: Precis! :)
Ida Andersson

2013-10-09 | 12:15:54
Bloggadress: http://marinapalme.blogg.se
♥ Elsa ♥ säger:

Jätte fin blogg!

Svar: Tusen tack! :)
Ida Andersson

2013-10-09 | 19:28:54
Bloggadress: http://bluueeandgreen.blogg.se
Bohista - inredning, diy, boho säger:

Fint skrivet, det stämmer så bra!

Svar: Tack! Kram
Ida Andersson

2013-10-13 | 15:03:08
Bloggadress: http://www.bohista.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback