skitsnack.

Jag gör det. Din chef gör det. Säkerligen även din familj och din partner. Jag slår vad om att du också gjort det! Ju taskigare och smutsigare desto bättre. Alla gör vi det på ett sätt eller annat, vare sig vi menar det eller inte, vare sig vi ångrar oss eller inte. Snackar skit, pratar bakom ryggen, baktalar.

Men vi kvinnor är helt enkelt värst. Vi. Ja, jag tänker faktiskt säga "vi" för jag vet att det är vanligare än vi tror. Vi unnar inte varandra. Vi reagerar på andras lycka och därför sårar vi, snackar bakom ryggen på varandra och är allmänt barnsliga och jag är nästan säker på att det flesta fallen är bara för den jävla avundsjukan.

Ibland funderar jag på vad det är för fel på tjejer. Allt snack om att tjejer är så omtänksamma och snällare än killar. Tjejer gråter, tjejer tröstar och det känns jättebra. Men hur bra känns det när man får veta dagem efter att hon som tröstade har sagt till någon annan att man är jobbig, ful och besvärlig? då i den studen känns det nog inte lika bra.

Kalla mig konflikträdd och säg att jag inte är någon riktig vän eller en "jävla bitch" men rannsaka även dig själv. Vad har du sagt om dina nära och kära och var går din gräns för vad som är skitsnack? Råkar du nämna för en vän om en annnan att hennes tröja inte riktigt var så snygg som du sa, är det elakt? sitter du och diskuterar om en annan person hur hon borde göra diverse personliga val utan att delge personen i fråga dina åsikter? Kanske tappar även du greppet ibland och öser kritik och skällsord över någon som du egentligen älskar högt, sådant du kanske bara delvis menar men som känns onödigt att vidarebefodra till denne? var går gränsen mellan att säga en åsikt om en person till att vara riktigt elak?
 
Jag skulle kunna sitta och lyssna dag ut och dag in på detta skitsnack som sprider sig runt om på skolor, på bussar, i affärer, nästan var som helst,  men jag är rätt trött på det. Trött på att vi inte kan växa upp och stå för vad vi tycker. Trött på att folk är så fruktansvärt fega och konflikträdda.

Kom igen nu.. Har du något dåligt att säga om mig så säg det till mig och inte till någon annan.
 

 

 

 


Kommentarer
Milina säger:

Bra inlägg!

Svar: Tack!
Ida Andersson

2013-10-29 | 15:21:28
Bloggadress: http://milina.blogg.se
Ida Lindborg ♡ säger:

Heter med Ida Maria hihi ;)

2013-10-29 | 17:17:48
Bloggadress: http://youknowiidaa.blogg.se/
Malin säger:

Åh vilket bra inlägg!

Svar: Tack! Kram
Ida Andersson

2013-10-30 | 20:41:08
Bloggadress: http://malinwidell.blogg.se
Josefine Anerland säger:

Jättebra inlägg, så sant!

Svar: Tack, ja vi måste våga och inte vara rädda! :)
Ida Andersson

2013-10-31 | 10:30:37
Bloggadress: http://josefineanerland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback