Tråkigt dåliga lärare.

Jag vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig, mer än att jag tycker det är fruktansvärt synd. Synd att lärarna är så dåliga idag, synd att det är så lätt att komma in på lärarlinjen och synd för alla som får genomgå sina tre viktigaste år med så pass dåliga lärare. 

När jag började på gymnasiet gick jag först på två kommunala skolor och jag vantrivdes, just på grund av lärarna. De var otrevlig, dåliga (och då menar jag i jämförelse med vad de kan vara), de kom ofta försent till lektioner och var rent ut sagt alldeles för dåligt engagerade. 

Jag behövde i alla fall känna att jag lär mig saker i gymnasiet så jag bytte. Bytte till en skola där lärarna var outstanding. De kunde allt från himmel och jord. Jag har aldrig lärt mig så mycket som jag gjorde under dessa tre år. Visst var det betydligt svårare att få bra betyg men det gjorde inte mig någonting för jag hade fått det jag behövde. Bli redo för högskolan. 

Jag säger inte att kommunala skolor har sämre lärare, verkligen inte. Jag kan ha haft otur att jag fick de lärarna jag fick. Men ProCivitas Privata Gymnasium, vilken utbildning, vilka lärorika år. Tack. 



Kommentarer
Becka [fotoblogg] säger:

Åh vad synd. :/ Lärare betyder ju så mycket.

Svar: Jag vet.. Riktigt tråkigt.. :(
Ida Andersson

2013-09-28 | 11:30:05
Bloggadress: http://photos-by-becka.fotoblogg.nu
Mathilda säger:

håller med till 100%. häftigt att du vågar stå för dina åsikter, jag är också väldigt ärlig av mig:) varför hålla inne som alla andra gör liksom?

Svar: Nä jag håller med dig. Visst skapar det problem men man slipper hålla saker inom sig. Kram
Ida Andersson

2013-09-28 | 13:56:34
Bloggadress: http://mstigeback.blogg.se
Sara Blomqvist Johansson säger:

vet vad du menar... så otroligt tråkigt och onödigt

Svar: Ja verkligen.. :(
Ida Andersson

2013-09-29 | 10:28:54
Bloggadress: http://saracatharina.blogg.se/
Jenny säger:

Kan inte hålla med mer! Jag har både haft fantastiska och fruktansvärda lärare och det är så sjukt att det kan bli så. Min sambo läser till lärare och det är så sjukt många i hans klass som inte vill prata inför folk, är tystlåtna, aldrig har några åsikter och som valt att läsa till lärare för att de inte kom in på nåt annat eller "bara tog nåt". Är det dessa personer vi vill att våra barn ska spendera halva sin uppväxt med? Nej skulle jag säga.

Svar: Nej jag vet, det är helt sjukt.. Min bror läser också till de och han säger samma sak. Tråkigt. Kram
Ida Andersson

2013-09-29 | 13:12:33
Bloggadress: http://jennystoa.blogg.se
emelie säger:

Tråkigt när lärarna är bakom flötet :/

Svar: Verkligen..
Ida Andersson

2013-09-29 | 14:15:04
Bloggadress: http://www.nakenkaktus.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback